Pagina's

zaterdag 21 november 2015

Het betoverde woud.

Afgelopen jaar ontdekte ik het kleuren. Wist ik veel dat zoiets leuk kon zijn. Ik was gewend aan kleuren met viltstiften (prima) of met potloden (maar dat waren potloden van een soort waarmee je vaag en wazig kon kleuren en het voor het mooi zijn van de kleurplaat niet uitmaakte of je de plaat al dan niet kleurde). Dat dus. Totdat ik ontdekte dat er ook goede potloden bestaan. En leuke kleurboeken, zonder al teveel constant dezelfde patronen (want daar word ik chagrijnig van).

Eén van mijn vriendinnen kocht 'Het betoverde woud' van Johanna Basford (bekijk haar facebookpagina maar eens). Haar missie is de volgende: "I'm on a mission to make the world a happier and more creative place through colouring'. Wat ik gewoon mooi vind. Ik geloof er ook wel in. (Tenzij je vreselijk perfectionistisch bent en alles geweldig mooi in wilt kleuren).

Ik kocht datzelfde boek een paar maanden later dus ook. Kijk:

(Foto's van platen maken vind ik trouwens echt heel lastig. Het maakt niet uit of ik de telefoon gebruik of de gewone camera. Dus excuus voor de niet-zo-goede fotokwaliteit).

Maar goed. Ik dacht: ik heb misschien een beetje weinig schrijfinspiratie (wel inspiratie door mijn werk, maar daar moet ik zo voorzichtig in zijn). Ik ga plaatjes posten. Ziehier. Komende tijd af en toe tussendoor wat foto's van de platen uit mijn boek. (Die soms mooi zijn en soms ook niet).










1 opmerking:

  1. Ah echt mooi! Ik was laatst ook een paar weken heel druk aan het kleuren. Of eigenlijk aan het tekenen, maar bij mij duren dat soort uitspattingen maar een paar weken en dan zie ik weer iets anders wat ook leuk is

    BeantwoordenVerwijderen